Pași în trecut de Lina Moacă | Recenzie

Rezultat imagine pentru pasi in trecut
Descriere:

O capodopera e maiestrie si truda, e aer, foc si apa, e bucata smulsa din sufletul nemuritor al autorului. De aceea, se va nemuri si ea, va fi eterna. „Pasi in trecut“ ne descopera cum aceste bucati de suflet nemuritor, in timp, pot redeveni un intreg. Un costum vechi cusut cu fir de aur de maini nestiute are si el memoria lui; fiecare atingere, emotie sau dor, a celor care l-au creat si purtat.
    O poveste care incepe in prezentul zilelor noastre si ajunge departe, inapoi in timp, pe vremea dacilor. Aurus, personajul principal, ne dezvaluie lumea din afara si dinauntrul lui, in timp ce isi cauta menirea pe acest pamant. Apoi, ne lasa pe noi sa-l catalogam cum simtim de cuviinta. E un barbar? Un erou? Un iluminat? Sau un simplu om?

Părerea mea:

Este a doua carte pe care o citesc scrisă de Lina și pot spune că această autoare îmi place foarte mult. Stilul său de scriere este diferit față de ce avem pe piață, având puțină tentă lirică din punctul meu de vedere, însă nu deranjează deloc, ci char aduce niște plusuri romanului pentru că poți extrage niște pasaje cu niște cuvinte foarte frumoase folosite, care pe mine m-au impresionat cu vârf și îndesat.

Tăcerea ei tainică, mă provoacă și mă incintă. Să o aud strigându-mi numele, ar fi binecuvântarea binecuvântărilor și îmi jur că până la cântatul cocoșilor să am parte de ea.

Pași în trecut este un roman ce aduce în prim plan societatea modernă, unde îl avem pe Dragoș. Acesta nu dorește să poarte un costum tradițional românesc, propus de tatăl său. Când se duce la culcare, are un vis. Visul de unde începe totul. Ajunge pe vremea dacilor și a romanilor, iar noi vedem lumea aceea antică pentru oamenii de acum, dar pentru ei una normală.

Aurus este un bărbat ce-și căuta rostul în lume. Ajunge să se căsătorească cu Lena, o copilă, cum se caracterizează ea. Însă Aurus o iubește necondiționat, iar pe lângă un roman de ficțiune-istorică, avem și o frumoasă poveste de dragoste între cei doi care zămislesc copii.

Ești a mea. Pe lumea asta și pe cealaltă.

Istoria se îmbină foarte bine cu talentul de a aduce totul sub forma unui roman, cu stilul unic, cu datele istorice importante din istoria românilor. O civilizație străveche adusă în mijlocul uneia moderne, pare straniu la prima vedere dar este fascinat să vezi cum se putea trăi fără internet, mașini sau orice alt mecanism electric. Nici măcar curent electric nu aveau, dar ceea ce contează este că o perioadă de câțiva ani istorici poate fi transpusă într-un roman de excepție. O împletitură cu de toate, foarte bună și delicioasă, metaforic vorbind.

-Știi, iubita mea, lumea întreagă de-aș colinda, n-aș putea afla altă minune mai mare ca tine, îi murmur pe buze.

O capodoperă literară pe care orice român ar trebui să o citească, fiind specifică poporului nostru. Iubire, război, teamă, familie și nu în ultimul rând... original și românesc
Rating: