Printre tonuri cenușii de Ruta Sepetys | Recenzie



Descirere:

Lituania, iunie 1941: Lina, o adolescenta de cincisprezece ani, fiica de rector universitar, se pregateste sa urmeze din toamna cursurile Scolii de Arte din Vilnius, si asteapta cu nerabdare vacanta de vara de dinainte. Dar, intr-o noapte, bubuituri amenintatoare se aud la usa, iar din acel moment viata ei si a familiei ei se schimba pentru totdeauna. Politia secreta sovietica, NKVD, ii aresteaza pe Lina, pe mama ei si pe fratele ei mai mic. Cei trei sunt evacuati din caminul lor si tarati in vagoane de transportat vite, descoperind curand ce destinatie au: Siberia. Despartita de tata, Lina incearca sa strecoare indicii in desenele ei, pe care le trimite in secret, din mana in mana, sperand sa ajunga in lagarul unde este el incarcerat.

In aceasta miscatoare si tragica poveste, Lina se lupta cu disperare pentru viata ei si a celor apropiati, cu singura arma de care dispune: iubirea. Dar oare iubirea este de ajuns ca s-o tina in viata?

Produs publicat in 2014 de Epica

Părerea mea:

Toată lumea a citit cartea asta, bine, nu chiat toți dar majoritatea și s-a creat multă vâlvă asupra sa. O aveam în bibliotecă de ceva vreme li-am zis să văd și eu ce e cu ea, auzind cât de tristă este. 

Am citit și câteva păreri negative, de care sunt totuși de acord. Acea părere spunea că personajul principal nu suferă nicio evoluție pe parcusul romanul. E doar opinia lui, dar totuși m-a pus pe gânduri la faptul că mi-ar fi plăcut și mie totuși ca Lina să se schimbe, șucru e care sincer eu nu l-am simțit pe parcursul lecturii. 

Mi-a plăcut foarte mult cartea asta, mi-a destrămat sufletul în două, oricum cu toții am plâns la sfârșit, așa-i? E sfâșietoare, foarte foarte tristă și e un must read din punctul meu de vedere.

Povestea familiei Linei e cutremurătoare, un roman care te ține în suspans de la început până la sfârșit, deși l-am citit în două reprize cu o pauză între ele pentru că m-am plictisit de citit, intrasem într-un reding slump deși îmi plăcea mult ceea ce citeam. 

În final, vă recomand cu câldură cartea asta, fiind atât de populară pentru un motiv anume: e mimunată!

Notă: 5 steluțe din 5 

Comentarii