De ce nu citesc copii sau adolescenții? | Părerea mea

Astăzi am decis să abordez acest subiect. M-am gândit că înainte de a scrie acest articol ar trebui să fac eu singur un sondaj, dar ar dura ceva timp și vreau să văd și parerea voastră.

Cum gândesc copii de până în 12 ani când aud de o carte:

"Eu? Să citesc? Asta e cea mai mare jignire pe care mi-o poți adresa!"

Găndesc greșit! Nu înțeleg de ce, dar copii din ziua de azi nu sunt obișnuiți să citească. Eu cred că sunt de vină părinții, aceștia nu citesc la rândul lor cărți, așa că nici copii lor nu o vor face.

Când citești o carte SF de exemplu, ești într-o altă lume. Uiți de grijile de acasă și oarecum intri în altă lume fantastica.

Ai multe de câștigat dacă citești:
-te vei exprima mult mai ușor și vei vorbi mai fluent decât ceilalți.

-Îți poți face prieteni cu care să vorbești despre cărțile citite și nu numai.

Și mai sunt altele, pe care aș vrea să mi le spuneți voi în comentarii.

Întrebare: În opinia voastră, ce avantaje au copii care citesc? Aștept răspunsurile voastre în comentarii, iar un răspuns va apărea în articolul viitor. Read on!

Comentarii

  1. Primul si cel mai greu pas este sa inceapa sa citeasca. Trebuie sa gaseasca o carte atat de captivanta incat sa nu o mai lase din mina, sa renunte pana si la smartphone pentru ea (iar asta este "sacrificiul suprem" pentru multi). Iar lecturile obligatorii pentru scoala sunt chiar plictisitoare, de parca profesorii nu ar vrea sa încurajeze cititul... E chiar aiurea, sincer.
    Asta e parerea mea.
    Mădă ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru răspuns, Mădă! Sunt total de acord cu tine!

      Ștergere
  2. Mda.E trist.Mai ales că unii părinți le interzic copiilor sa citească,chiar dacă ei,copii,vor sa o facă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Există și părinți care le spun copiilor să nu citească? Uau, pe asta nu am mai auzit-o. :)

      Ștergere
  3. Pentru mine cartile sunt niste prieteni pe care ii descopar citind. Cateodata, unii copii in realitate au probleme la scoala, in familie,in grupul de prieteni sau se simt singuri, parasiti, neintelesi etc. Ei bine cartile sunt acei prieteni, care ne ajuta, in special pe mine. Nu numai ca ne ajuta sa comunicam mai usor pe parcursul vietii, insa ne deschid o lume noua, o lume care ne ajuta sa uitam de lumea reala si rea. O carte poate schimba ceva intr-o persoana, cum ar fii gandirea si percepetea lucrurilor din jurul nostru . Cartile sunt speranta noastra .. putem zice ultima .. Iubesc cartile ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Copiii sau adolescentii au ajuns sa nu mai citeasca nu doar pentru ca li se pare ca e o jignire adusa la dresa lor. In primul si in primul rand, ei nu au gasit o carte care sa le placa, sa-i capteze si sa le induca pasiunea pentru citit. In al doilea rand, tehnologia avansata din zilele noastre ii face sa fie prea ocupati de jocuri, retele de socializare si tot ce pare interesant pe internet. Li se pare ca cititul de demodat.In al treilea rand, eu am avut o perioada in care am urat sa citesc din cauza lecturilor obligatorii de la scoala. Niciodata nu mi-a placut sa citesc obligata, ceea ce impunea programa. Si in ultimul rand, adolescentii renunta la citit din lipsa de timp. Chiar eu am facut asta pentru ca nu ma puteam impartii intre scoala, familie, prieteni si carti. In final, m-am repus de picioare si mi-am impus un program in care sa am si timp de lectura :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu cum e cu adolescentii de azi, mie stiu ca lectura obligatorie mi-a taiat elanul pe atunci si am citit de placere doar dupa liceu.

    Dar azi am un copil de doi anisori care cere singur sa i se citeasca si re-re-re-citeasca, are nenumarate carticele favorite deja (din cele peste 100 din biblioteca sa) si le prefera oricand altor jucarii. Desigur a fost influentat si incurajat de noi, dar entuziasmul cu care asculta povesti ii apartine.
    Sper ca la varsta adolescentei sa iubeasca lectura la fel de mult, pentru ca mi se pare ca asta e cel mai bun cadou pe care i-l poti oferi unui copil - sa ii deschizi o poarta catre un univers intreg numai al lui.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: