Suge-o,Andrei! | Recenzie și discuție

 Recenzie (No spoilers)

Editura: Litera

Număr de pagini: 508


Gen: Literatură eroică 


Autor: Andrei Ciobanu 

Descriere: 
Singurul mod în care poți să afli dacă ai reușit să uiți cu adevărat o persoană pe care cândva o iubeai cu toată puterea ta este să te întâlnești cu ea, s-o privești în ochi și să nu-ți dorești s-o iei în brațe. Abia dacă reușești lucrul ăsta poți să spui că ești pregătit să treci mai departe.
Mulți dintre noi, dacă nu toți, am avut o poveste de iubire care ne-a dat lumea peste cap și ne-a făcut sufletul să zburde de fericire ori să urle de durere. O persoană care ne-a bântuit gândurile ani întregi și pe care cu greu am reușit să ne-o scoatem din suflet. O persoană pe care am căutat-o în fiecare relație nouă și care ne-a lăsat cicatrici invizibile, dar adânci.
Încercând s-o uite pe Anemona, Andrei are tot felul de aventuri, unele amuzante, altele neobișnuite. Dar, în realitate, el nu caută pe altcineva. Căutarea lui este o căutare de sine. Și de fiecare dată se regăsește în altă
persoană, în mod diferit.
O carte care te va face să zâmbești, să râzi în hohote, să te gândești la propria relație sau, pur și simplu, să te miri ce mare-i grădina Domnului!


Continuarea bestseller-ului Suge-o, Ramona!

Părerea mea:

Întâi, vreau să vă spun că voi discuta însemnările pe care le-am făcut, deci va urma o parte cu spoilere. 

În primul rând, vreau să vă spun câteva cuvinte despre volumul I dacă nu l-ați citit și nu aș vreau să vă uitați la recenzia asta ca la felul 14 fără să fiți oarecum în temă. În primul volum, Andrei ne povestește aventurile sale, spunând că încă din gimnazială a iubit o fată pe nume.... Ramona. Au avut mici relații, dar nu de lungă durată. El merge la mare și acolo se întâlnește cu o tipă, Anemona. Ea îl învață tot ce știe in materie de sex, Andrei nefiind atât de experimentat. Se îndrăgosteşte de ea foarte tare, dar Anemona la sfârșitul cărții pleacă înapoi acasă la ea, aflându-se in Suceava inițial. Aveți și recenzia cărții aici.

Al doilea volum urmărește viața lui Andrei după publicarea bestseller-ului său și momentul in care e cunoscut in întreaga țară. Întâlnește multe tipe, este pus in situații super jenante, dar pentru a afla care sunt acestea, citiți romanul, putând să-l luați de aici .

In al doilea rând, cartea e stucturată in 5 părți ca in primul volum. În fiecare capitol este propusă câte o melodie pe care să o asculți.

În unele părți, prin stilul său ușor de citit, autorul a transmis niște sentimente puternice pe care le-am simțit o dată cu el in momentul in care a scris romanul.

Personajele din primul volum sunt prezente și aici, dar bineînțeles că au apărut și altele noi. Mai multe discutăm in partea cu spoilere.

De ce să citiți și următorul volum al Duologiei "Suge-o, Ramona!"? Andrei are un stil extrem de fluid si de ușor, citindu-se repede cartea. Este foarte amuzant în unele părți, am râs ca un retardat și mai erau alți oameni prin preajmă. Cred că sunteți cu toții curioși să vedeți ce se mai întâmplă cu Anemona, nu? Veți afla in acest volum :)



Discuție (spoilers part):

"Femeile din viața mea au fost de două feluri: cele care m-au plăcut pe mine, dar mie nu-mi plăcea de ele. Și cele pe care eu le-am plăcut și... futu-le-n gură de nenorocite" - Este chiar primul paragraf a cărții, care m-a făcut să râd. Consider că ceea ce a spus in aceste 2 enunțuri Andrei a reflectat un adevăr care e des întâlnit in zilele noastre.

"De ce trebuie să faci asta, mă-ntrebi? Păi e foarte simplu: că, dacă ție-ți crește din pantaloni ditamai puța de doișpe centimetri,  ea o să simtă și-o să știe că vrei să intri in ea mai repede decât Monica in averea lui Irinel și n-o să se simtă in siguranță. " - Nu m-am putut abține să nu însemnez asta :)).

"Dădeam din mâini mai repede decât un adolescent la pubertate" - hihiih

"Vezi? Cine a zis că ce scriu nu e pură cultură poate s-o sugă acum." Am văzut multe recenzii pe Goodreads unde se zicea că romanul "Suge-o, Ramona! " nu e literatură. Consider că cei care au spus asta sunt niște retardați, stați să vadă numai o prietenă recenzie alea că va iesi rău cu acele persoane .

"Orice fată are nevoie de povestea ei de dragoste, iar la asta se ajunge in timp, nu se arată din prima săptămână. Așa că, dacă vreodată vrei să te invite o fată, spune-i că te-ai îndrăgostit de ea înainte să decideți că sunteți intr-o relație" -Mulțumesc de sfat, Andrei, chiar am să țin cont xD.


Foarte adevărat...


Simțiți-vă ^^.


În cele mai nașpa situații, tu pățești ceva de genul. Dar hei, parcă deciseseşi că sunteți prieteni, nu?


Se vor inventa șosete de tablă până când vom avea nepoți.

-Chiloți și ciorapi avem de tablă! 5 lei pentru tine, 10 lei dacă esti mai sărac! Așa vor striga bișnițarii in piață.


Corect =).


Având în vedere că sunt fan GoT, mi-a plăcut asta. Oare când mă voi apuca de volumul 4??


Pentru cei care bocesc după crush.


Asta mi-a plăcut mult. E exact ce se întâmplă în realitate.


Eram cu 2 prietene in parc și ne-am dus la un grup de bătrâni, ele mă țineau de brațe, iar eu le-am spus: " Nu le vreți pe fetele astea? Sunt pește. ..". Ei îmi răspund: " Ăsta-i dinăla homo" iar după am plecat râzând de ei :))).


Am murit la faza asta =)). Andrei a avut mai multe faze amuzante cu fete ceea ce mi-a plăcut pentru că am râs, OMG.



Chiar am avut orgasm după ce am citit asta.. A fost cea mai excitantă parte, să mor eu.


"Când viața îți oferă lămâi,  fă limonadă!", dar de ce să nu-i pui și zahăr?


... Adică cum e o relație la 15-16 + alcool &sex


Mi-a plăcut doar felul cum a zis-o. Nimic personal :).

Acestea au fost citatele. Acum, aș vrea să-mi spuneți dacă credeți că se va face o parte a 3-a in comentarii. Pe cine păcălesc; nimeni nu va comenta :)).

Comentarii

  1. Ești așa sigur că n-o să comenteze nimeni? :)) Eu n-am citit cărțile lui Andrei Ciobanu, nu pentru că susțin că au o poveste nasoală/nu sunt scrise bine, ci pur și simplu pentru că nu-mi face plăcere să dau de atâtea înjurături într-o carte. Mi-au plăcut totuși câteva citate pe care le-ai selectat, mai ales ăla cu Cersei Lannister. :))

    Spor la citit! ^.^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de comentariu! Eram, mă îndoiesc că va mai comenta cineva in afara de tine! Hah! :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: