Genul erotic | Părerea mea

După ce am văzut destule recenzii proaste pe Goodreads făcute cărții Suge-o, Ramona! respectiv continuarea Suge-o, Andrei! m-am întrebat dacă oamenii aceia chiar au citit cartea, măcar jumătate din ea.

Bună și bine v-am găsit pe blogul meu. Eu sunt Raul și după ce am primit un comentariu care m-a făcut să scriu acest articol, am decis să-mi exprim opinia despre cărțile erotice. 

Am văzut de multe ori oameni spunând că o carte erotică, nu e literatură. Acum vorbesc la modul general. Omul acela se poate afla in 2 situații:

1. Fie nu a citit cartea respectivă și și-a făcut o părere proastă despre literatura erotică in general. S-ar putea să fie genul de om căruia îi place doar fantasy și SF, fără dragoste&sex. Fie, a citit puțin din ea și nu ia plăcut efectiv cum scrie autorul sau nu-i place să citească efectiv scene de sex " filme sexy" cum le spune profu' meu de sport. Ii înțeleg și au un argument rațional pentru a susține de ce nu le place genul ăsta.

2. Fie, omul e o persoană cultă, fără să citească "prostiile" astea care nici măcar nu te ajută in viață, cică. Ok, nu te ajută pe tine, dar la restul te-ai gândit? Fiecare percepe informațiile pe care le acumulează intr-un anumit mod, alții în altul.

Nu vreau să judec pe nimeni, deoarece bănuiesc că voi primi comentarii de genul " ești doar um puștan, ce știi tu; cât ai citit la viața ta? 10 cărți? " și așa mai departe. Toți avem o părere mai mult sau mai puțin diferită. Și vârsta nu dovedește mentalitatea. Așa cum un copil de 12-13 ani poate fi un geniu, așa poate fi un adult la 30 de ani.

Acum că am lămurit-o pe asta, să trecem la lucruri concrete.

Domnul Andrei Ciobanu, a scos prima dată Suge-o, Ramona!. Am văzut că a primit o grămadă de cuvinte proaste la adresa romanulului, probabil a ținut cont de ele, probabil că nu. Nu m-am documentat și nici nu am să o fac. Idee e că, cititori de asemenea romane tot vor exista, că e bine ce fac sau nu, e problema lor, oricum ei dau banii pe cărți

Ceea ce tot nu înțeleg eu este de ce lumea tot comentează la recenziile cărților erotice? Au tot dreptul să o facă,  dar de ce? Au un mod de a privi lucrurile clar diferit de cei care îl fac in mod pozitiv oarecum.

Nu m-a deranjat comentariul pe care l-am primit ieri de la un cititor, dar mi-a ridicat un semn de întrebare. De ce să nu citești așa ceva? Știu, nimeni nu zice să nu o faci, dar pe bune acum, haide să spun și eu: " Pentru ce citiți atât fantastic, că și așa nimic nu e real și nu ai ce învața de acolo.."

M-a revoltat oarecum faptul că multă lume le sare in cap persoanelor care citesc "așa ceva". E alegerea lor și oricum nu le poți schimba părerea decât foarte greu.

Nu o luați in nume de rău,  nu mă iau de nimeni, doar mi-am exprimat punctul de vedere despre persoanele de genul la modul general. Nu am dat nume, cine se simte se simte și singur.

Comentarii

  1. Genul erotic mie chiar îmi place, cât timp nu cade în vulgar. Îți dau exemplu Anais Yin sau Emmanuelle Arssan. Pentru mine ele sunt exemplul cel mai de preț al erotismului feminim și al ideei erotice în literatură.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: