Clasa a 8-a | Așteptări vs. Realitate

Fiind clasa a 8-a am hotărât să fac un fel de Sketch doar că scris. Sper să vă placă ceea ce am scris aici.



La sfârșitul clasei a 7-a toată lumea îmi spunea "Aoleu, la anul clasa a 8-a. Ai dat de dracu!"

● Iată două situații când părinții iți spun despre experiența lor cu examenul de capacitate: 

Realitate:

Părinții: Trebuie să înveți, că dacă nu ajungi la un liceu de căcat, nu vei face nimic după. Exameul e greu, trebuie să faci 10 teste pe săptămână la matematică și 10 teste la limba și literatura română. Mai trebuie să ai si medie mare, așa că învață la toate materiile alea nasoale pe care le ai și nu le suporți că de, trebuie! Nu vrem să te chinui ca noi pe niște bani de nimic, vrem să ajungi avocat sau doctor, să ai ce pune copiilor pe masă!

Eu: Dar, mamă eu vreau să devin scriitor.

Mama: Ce? Scriitor? Să ajungi să-ți mănânci cărțile in loc de pâine cu ciorba făcută tot de mine? Nici într-un caz, tu mergi la Sava din București pe mate-info ai o mătușă acolo, îți va da ea de mâncare, că altceva nu-ți trebuie, iar noi trimitem bani. Facem niște eforturi eu cu tată-tu să te facem avocat că 'oi avea nevoie de tine când 'om divorța pe la 60 de ani. Deja nu-l mai suport, a început să nu-și mai strângă ciorapii!

Eu: Bine mamă, mă duc să citesc puțin. (uitându-te ciudat la ea)

Mama: Da' ce-am vorbit cu tine? Acum de duci să faci 2 teste la mate, că și așa la ultimul ai luat numai 9,50!

Așteptări:

Părinții: Doamne puiule ce repede a trecut timpul! Ești deja clasa a 8-a, îți faci și tu buletin! Ai examen anul ăsta, nu? Dar lasă dragule că nu trebuie să te zbați atât de mult. Dacă imi iei 3-4 in examene și ajungi la Regele Ferdinand, te faci contabil foarte ușor că auzit-am că acolo-i floare la ureche să iei BAC-ul. Anul ăsta 10 copii au luat examenul dintr-a 12-a, poate vei fi și tu printre cei care îl iau.

Eu: Da, mamă, dar ți-am spus ca eu vreau la C.D. Loga pe Științe ale Naturii. Vreau să devin stomatolog, nu contabil. Ce o să zică restul copiilor când vor auzi că am ajuns la cel mai nașpa liceu din oraș?

Mama: Stai liniștit! Și eu am fost la MIU și  uită-te la mine, toate mamele prietenilor tăi vin la mine la cafea sâmbăta. Și chiar dacă nu intri, căpșunele din Spania trebuie să fie culese de cineva!

Eu: Vin la tine pentru bârfe. Le-am auzit eu vorbind despre tine și tata că se auzeau "sunete" din dormitorul vostru astă seară. Și nu voi culege nicio căpșună!

Mama, imbujorată: Da..da, probabil a fost televizorul! Stii și tu câte prostii sunt la TV in secolul 21. Păi, haide, pune-te la citit, ce mai aștepți.

Eu: Am de făcut temele și două teste de mate.

Mama: Eh, lasă școala și treci la citit altfel ești pedepsit o lună fără să ai acces la bibleoteca de acasă!

 ● Uite încă două in care diriginta explică elevilor care-i treaba cu examenul:

Realitate:

Diriga: Bun găsit in clasa a 8-a, copii! Vă așteaptă un an greu, plin de stres, luați-vă de acum provizii de pastile antistres pentru că veți avea nevoie! Eu fiind profesoară de muzică, normal că trebuie să știți ca-pe-apă istoria muzicii și toate gamele pe-de-rost.  Aici, domn' profesor de sport, desen și tehnologică vor să vă spună și ei câteva cuvinte.

Profu' de sport: Mulțumesc, Adriana! Acum, vreau să vă spun că la ora mea, voi fetele dacă nu sunteți prezente și mai spuneți că "sunteți pe stop" vă las corigente sau media 5 o veți avea! Iar băieții dacă nu-mi faceți 100 de flotări in 2 minute aceeași medie și la voi! Mulțumesc de înțelegere.

Profa' de desen: Bănui că știți deja că ne vom vedea o dată la 2 săptămâni, așa că pentru fiecare săptămână veți aduce câte un referat de minim 4 pagini despre ce vă voi cere eu și trebuie să-l și prezentați în fața clasei.

Profa' de Tehno: 4 cuvinte numai patru pagini referat săptămânal!

Diriga: După cum ați auzit de la colegii mei, veți avea mult de lucru la aceste materii care vă vor ajuta extrem de mult in viață. Iar doamna de mate și de română mi-a spus să vă comunic că veți face meditații de la 7 la 8 de dimineață și veți primi 5 teste de română si mate pe săptămână. Astea fiind spuse, succes in clasa a 8-a!

Așteptări:

Diriga: Bună ziua copii! Anul acesta, fiindcă sunteți clasa a 8-a nu veți avea multe teme! Desigur, la română și la mate trebuie să lucrați teste, dar in rest nimic!

Profa de fizică: Nici fizică nu veți mai face, ci doar mate. Dar va fi ușor, nu vrem să vă umplem capul cu prostii și nici să vă presăm!

Diriga: Ei bine, copii, acum vă las să plecați acasă! Maine avem toată ziua dirigenție!


Sper că va plăcut! Bye!

Comentarii

  1. Clasa a 8 a pentru mine a fost un cosmar. Chiar si acum in clasa a 10 a mai am sechele. Mult succes la examene, si nu te speria, pe langa liceu e foarte usor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de comentariu! Nu ma sperii de examen, chiar sunt foarte relaxat! :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: