Jurnalul Annei Frank de Anna Frank | Recenzie


Descriere:

Povestea tragica a Annei Frank e bine cunoscuta. Impreuna cu familia ei si alti cunoscuti evrei, Anne a stat ascunsa timp de doi ani (6 iulie 1942–4 august 1944), de teama deportarii in lagar, in asa-numita Anexa a sediului firmei patronate de tatal sau, in Amsterdamul ocupat de germani. Avea 13 ani cand a intrat in Anexa. A tinut aici un jurnal (inceput anterior, in 12 iunie 1942), devenind la un moment dat constienta ca el va reprezenta un document important dupa ce razboiul se va sfarsi. In 4 august 1944, asadar nu mult dupa debarcarea Aliatilor in Normandia, cand finalul recluziunii parea foarte aproape, Anne si ceilalti sapte locatari ai Anexei sunt arestati si mai tarziu deportati cu ultimul transport spre Auschwitz. Cu exceptia lui Otto Frank, toti vor muri. Anne si sora ei se sting de tifos la Bergen-Belsen in februarie sau martie 1945. Eliberat din lagarul de la Auschwitz, tatal Annei va publica si va face cunoscut in toata lumea jurnalul fiicei sale.


Părerea mea: 

Acest jurnal ilustrează mici părți din viața Annei Frank pe timpul celui de al doilea război mondial, ascunzându-se într-o anexă a unei fabrici. Deși e numai un copil, Anna e conștientă că s-ar putea să moară iar toată viața sa s-ar sfârși într-o clipită.

Povestea sa e tulburătoare din punctul meu de vedere. Eu sincer ca și copil n-aș putea suporta teama aceea continuă că cineva mă vrea mort sau că n-am ce mânca mâine. 

Cred că trebuie să fim cu toții recunoscători pentru ceea ce avem și să nu mai suntem în război acum, că nu trebuie să suportăm și noi aceleași chinuri ca Anna.

Mi-a plăcut mult faptul că deși ei erau închiși în anexă și-au refăcut viața aproape în intregime, făcând aceleași lucruri pe care le făceau și înainte, când erau liberi. Jurnalul ei mi s-a părut o lecție de istorie bine predată de istorie, pe care ar trebui s-o citească toată lumea

Notă: 5 steluțe din 5

Comentarii