10 cărți care mi-au plăcut în 2017

Anul e pe sfârșite și ce face toată lumea? Exact, își aleg 10 cărți citite pe care le consideră cele mai bune din 2017.  Iată aici 10 cărți pe care le voi recomanda oricând și la orice oră.



nu sunt într-o ordine anume, toate mi-au plăcut aproximativ la fel de mult

1. Și mă întunec de Kiersten White 

E penultima care citită anul acesta care mi-a plăcut la nebunie. Triunghiul amoros prezent în roman mi-a pus multe întrebări și m-a făcut să mă gândesc la multe lucruri la care nu m-am mai gândit până acum. Mi-a plăcut că acțiunea are loc pe timpul lui Vlad Țepeș, descoperind tradiții și obiceiuri vechi ale poporului român. E un fantasy plin de acțiune și suspans ce m-a lăsat cu gura căscată după terminarea fiecărui capitol. 










2. #confuz de Alex Andronic

Un roman despre personalitate, bisexualitate și despre alegeri. Destul de scurt, dar la obiect, surprinzând esențialul vieții unei persoane bisexuale, arătând că în situații de confuzie trebuie să mergi pe calea pe care o simți mai sigură, mai bună, să-ți alegi viața pe care vrei tu să o trăiești alături de cine simți că trebuie să fie lângă tine și alături de cine te iubește cu adevărat și pentru cine ai tu sentimente, indiferent de gen. 










3. Fata din tren de Paula Hawkins

Un thriller captivant pe care nu l-am mai putut lăsa din mână până nu l-am terminat. Misterul creat de Paula e special și m-a captivat până la ultima celulă din corpul meu, fiecare țesut era uluit de puterea acestui titlu foarte mediatizat, însă nu degeaba.












4. Pași în trecut de Lina Moacă 

Lina are un stil de scriere foarte frumos și ordonat, romanele sale te fac să te simți bine și confortabil, dându-ți o stare de euforie foarte plăcută care pe mine m-a fascinat. Pași în trecut e o ficțiune istorică foarte bună, o capodoperă a literaturii române contemporane pentru că ne reprezintă pe noi ca și popor, plus că e scris într-o perioadă ce n-a mai fost exploatată într-un roman ficțional istoric, din câte am văzut eu. 












5. Simon și planul Homo Sapiens de Becky Albertalli

Simplitatea cu care este scris acest roman îl face ușor de citit pentru toată lumea, dar esența sa stă ascunsă printre paginile cărților așteptând să fie descoperită și luată în serios pentru că e vorba despre un lucru foarte des întâlnit mai ales în școli. Batjocura e printre primele lucruri negative prin care trec copii la școală iar acest roman exploatează la maxim această formă de manipulare. E o carte superbă, plină de sentimente și secrete ascunse.








6. Proiectul Zero de Lavinia Călina



În momentul de față, penultima carte lansată de Lavinia. Știți cât de mult îmi plac cărțile ei, fără alte introduceri, un SF foarte bun care mi-a plăcut foarte mult, însă parcă nu atât de mult cât celelalte. De vină să fie editura? Nu, glumesc, m-a prins într-o perioadă mai nasoală și n-am putut să mă bucur chiar atât de mult de ea. E una din cele mai bune cărți ale sale, fiind situat în același univers al romanului Zona Zero.






7. Serendipitate de Andrei Cioată

 De când l-am descoperit, Andrei Cioată e unul dintre autorii mei preferați pentru că scriitura sa e impecabilă, cuvintele sale stârnesc niște sentimente și trăiri unice, care pe mine m-au impresionat. Cărțile sale vorbesc despre tine, vorbesc despre iubire, despre părinți, despre tot ceea ce iubim, M-a sensibilizat foarte mult, dacă e să vorbim din punct de vedere subiectiv. 











8. Zece negrii mititei de Agatha Christie

Am avut-o ca lectură obligatorie pentru școală, e pur și simplu superbă. Bănuiesc că toată lumea știe ca Agatha e regina crimelor, nu? Dacă n-ai citit nimic scris de ea, poți începe cu romanul acesta. nu te va dezamăgi. 















9. Iureșul săbiilor, volumul 3 din seria Cântec de gheață și foc de Gerge R. R. Martin


Da, monstrul ăsta de peste 1000 de pagini e una din cărțile mele preferate din seria asta. Mi-a plăcut pentru că e plin de acțiune, deși aceasta se desfășoară destul de greu. Știți cât sunt de disperat după Game of Thrones, nu?













10. Blestemul zorilor, vol. 2 din Neamul Corbilor de Lavinia Călina?


Am lăsat-o la sfârșit pentru că deja am menționat destule cărți fantasy și mai ceva marca Lavinia Călina mai sus. M-a șocat. Atât. Mereu când aud ”Tu cât de mult te poți ascunde de magie?„ mă iau fiorii. Una dintre cele mai bune serii fantastice cu vrăjitori pe care am citit-o vreodată, clar!



















Comentarii

  1. Câteva cărți le-am lecturat și eu, iar câteva abia aștept să le citesc în 2018!
    Simooon e abia pe 5!?

    RăspundețiȘtergere
  2. intr-adevar sunt niste carti extrem de interesante

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: