Fata din tren de Paula Hawkins | Recenzie


Descriere:

Tu nu o cunosti.
Dar ea te cunoaste.

In fiecare zi e la fel.
Pana astazi.
Rachel ia in fiecare dimineata acelasi tren. Care asteapta la acelasi semnal defect. In acest timp,
ea urmareste ritualul de dimineata al unui cuplu ce locuieste intr-o casa de langa calea ferata.




I-a botezat „Jess si Jason". Viata lor i se pare perfecta. Daca ar fi si ea fericita...
Pana cand, intr-o zi, vede ceva ce o socheaza.
Totul se schimba. Rachel se trezeste angrenata in viata celor pe care-i privea de la distanta...
Ea este fata din tren.
Si nu doar atat...


Părerea mea:

După ce am citit În ape adânci, nu pot spune c-am avut așteptări foarte mari de la Fata din Tren, însă dacă stau bine să mă gândesc speram să-mi placă mai mult decât cealaltă, și-așa a și fost. În comparație cu În ape adânci, mi-a plăcut mult mai mult. A fost totul mult mai clar, mai precis, nu atât de încurcat ca la al doilea roman al Paulei.

Cartea o prezintă pe Rachel, care face naveta cu trenul ce se oprește în fața mai multor case. Ea vede mereu un cuplu dimineața care stă pe terasă, bându-și cafeaua. Îi numește pe cei doi Jess și Jason. Într-o zi, citește undeva că fata pe care o numea ea Jess, pe care de fapt o cheamă Megan, a fost omorâtă. 

Rachel se implică în cazul ei, probabil pentru că văzând-o atât de mult timp pe terasa din spatele casei, îi pasă oarecum de ea. Acțiunea se învârte în jurul lui Rachel, a lui Megan și a Annei, care e nevasta fostului soț a lui Rachel. Avem și 3 perspective, a celor 3 fete menționate mai sus. Rachel e mai mereu beată, așa că nu prea putem avea încredere-n ea, în ceea ce ne dezvăluie.

Ceea ce mi-a plăcut la roman cel mai mult a fost faptul că m-a învăluit într-o stare de nesiguranță, misterioasă. Primele 50 de pagini trebuie să recunosc că nu m-au dat pe spate, nu eram la stadiul de abandon, însă poate mă așteptam să mă prindă de la prima până la ultima pagină.

Paula are un stil foarte alert, am citit trei sfert de roman de la 9 seara până la 7 dimineața, cu mici pauze, dar chiar nu credeam că voi putea sta până la ora aceea să citesc o carte, iată că s-a întâmplat. Nu m-a mai plictisit deloc de la pagina 100 și ceva, m-a făcut să mă cutremur la fiecare duzină de pagini. 

Cu cât parcurgeam mai mult din carte, cu atât o plăceam mai mult, cu atât devenea mai misterioasă, mintea mea era în ceață. Pur și simplu Fata din Tren se joacă cu mintea ta, făcându-te să crezi anumite lucruri false despre personajele cărții, să nu mai ai încredere în propriile simțuri și-n propria minte înșelată.

Până să-mi dau seama cine e criminalul, am bănuit 3 persoane. Sfârșitul n-a fost atât de uau pentru mine pentru că bănuiam cine e criminalul, însă când am primit aprobarea tot am fost șocat, m-am simțit foarte bine pentru că m-am prins și eu singur de un lucru în toată viața mea. 

Vă recomand acest roman pentru că e plin de mister, un thriller foarte bun pentru mine, care te face să te gândești la cele mai întunecate lucruri pe care nu le-ai mai gândit până acum.

Notă:



Comentarii