Nu mă tem de Silviu Urdea | Recenzie

Descriere:

Filip, un pacient la prima vedere este nebun, iar Ihrin este asistenta sa. Cei doi sunt închiși într-un azil, toată acțiunea având loc acolo.

Părerea mea:

În cele aproape 300 de pagini pe care le are, romanul pur și simplu te prinde într-o plasă imaginară și nu-ți mai dă drumul până nu ajungi la ultima pagină. De abia îți poți lua ochii din rândurile cărții, iar când o faci, ai impresia că Ihrin e lângă tine, că vrea să te doftoricească și pe tine, să te țină legat de pat, să-ți aducă câteva colțuri de pâine cu care să te hrănești, să prinzi putere să-i reziști.

Ihrin m-a enervat în unele capitole foarte mult pentru că dădea dovadă de retard mintal din punctul meu de vedere. Dar apoi mi-am dat seama că și ea are o problemă, nu numai Filip, și-am înțeles-o.

Filip nu-și mai amintește nimic, dintr-un oarecare motiv, din trecutul său. Nu știe de ce pisica se numește pisică, de ce trebuie să mănânce, cine este asistenta sa de fapt, ci numai câteva secvențe din trecut. Mi s-a părut interesantă și relația dintre cele două personaje, Filip și Ihrin. Cei doi parcă se cunosc de o viață, însă bărbatul nu-și mai amintește nimic despre ea, nici măcar despre sine

Mi-a mai plăcut că pe parcursul romanului sunt explicate mai multe boli psihologice, informații despre schizofrenie și altele. Este o sursă de informare bună pentru pasionații de psihologie și acest lucru îi dă autenticitate și clasă.

Nu i-am dat punctaj maxim deoarece ca acțiune nu e cine știe ce, mi s-a părut chiar banală. E un roman bazat mai mult pe psihologia personajelor, dar eu zic că se putea și mai mult

Silviu te învăluie într-o basma din care nu mai scapi, fie că vrei, fie că nu. Romanul transmite niște sentimente puternice spre cititor, făcându-l să se cutremure din toți rărunchii și din toți atomii citindu-l. Este întrutotul un thriller psihologic puternic, menit să-i surprindă pe pasionații de psihologie. Filip și Ihrin te vor bântui pe parcursul lecturii, dar și după terminarea acesteia, pentru că nu poți să nu-i ții minte pe protagoniștii acestei cărți.

Rating: 4 steluțe din 5